Wednesday, August 31, 2011

Salam Syawal..

Alhamdulillah..
kte masih diberi kesempatan menjalani ibadah di bulan Ramadhan yang lalu,,
bertambah2 sykur kerana masih lagi diberikan Syawal kepada kita...
Ramdhan yang lalu sagt indah buat aku..

Subhanallah..
rasenye mcm sume malam2 ganjil sepuluh malam terakhir 2..
sumenye malam lalilatul qadar..
sumenye tenang.. keesokan harinya pun tenang jek...
tp wallahualam.. Allah saje yang tau bole malam 2..
Alhamdulillah kalo kte beribadah setiap hari.. dpat la ganjaran nye.. :)

aku bersyukur sgt2..
rmdhan taun nie insya Allah.. mgkin lagi baek dr yang taun lepas..
taun ni mcm senang jek pulak nk beribadah..
tarawih full 2.. hehe..
ade sehari jek miss.. buat 8..
so, taun dpan.. insya Allah.. full 30 hari.. tarawih 20.. :)
insya Allah..

dah lame x anyam ketupaat..
ttbe anyam pulak.. haha
tergeliat gak tangan.. hehe
tp master an..
xde hal la.
200 tepat ketupat siap di anyam dan di msak.. :)

malam raye.. haha
bce Yasin ramai2 satu fmily.. jd sedih ttbe..
mmg skjap btol rasenye.. Rmadhan dah pergi mcm 2 jek. huu
tp nk wat mcm ne.. Syawal pn nk menjelma..
sgt best.. dgar takbir raye..
mule2 igatkan xjadi raye..
ade puasa lagi sehari..
rupe2 nye..
mmg sah raye...
byak la mesej raye den dpat..
tq kawan2.. selamat hari raye jugak kat sume yek. :)

raye pertama jatuh pada 30 ogos 2011
Alhamdulillah..
pagi yang sgt indah..
aku bgun lmbat.. haha..
645. psa subuh.. trus bersiap pg kbur abah tok..
bce yasin lg ramai2..
sgt best.. togk org rmai kat kubur 2..
walaupun sekadar adat..
tp personally, tidak la salah..
asalkan tidak melanggar hukum syarak..
kte melawat kubur.. satu untuk sedekah kan yasin kepada si mati..
dua.. mugkin mahukan kegembiraan raye 2 disambut sekali..
walaupun sedara kite telah pergi..
tiga.. mugnkin menyedarkaan kte.. jgn berlebih2 lebihan masa raye nie..
kte ble2 masa jek boleh dipanggil oleh Ilahi.. :)

pas balek.. trus makan ketupat n lemang..
mantap..
lodeh..
rendang..
ayam merah..
kari..
terbaek..
:)

pas mandi.. pg sembhyang raye di Surau AnNajah..
surau Padang tembak..
then,, balek rumah.. sesi photografi..
dan juga sesi mendapat duit raye..
pak andak jek taun nie kat rumah..
yang laen..
Alhamdulillah.. sume ade..
dpat gak amek gmbar setiap fmily
n satu family sumeye.. :)

dah siap bungkus2..
trus gerak kampung kat simpang renggam..
pun same..
smpai.. trus makan..
tgk tv.. cter singgam ( singa )
best gak cter 2..
agak sweet jalan cter die.. ehhe
then.. sesi bermaafan dan memndpat duit raye lagi sekali..
pastu bergambar.. :)

seterusnya.. trus pegi JOhor bahru..
rumah tok alang..
rumah tok anjang..
dan rumah arwah tok long..
seperti biasa jugak kronologi raye taun nie dan sebelumnye..
time balek.. kire2 duit raye..
sperti biasa..
aku lagi yg paling byak.. hahaha..
xsgke la pulak.. igatkan dapt sket..
ttbe bukak.. ade 2 org bg 50 ringgit..
Alhamdulillah.. rezeki..

aku bersykur sgt2..
Alhamdulillah.. mmg sumenye indah..
walaupun kdg aku mcm rase laen sket..
somthing wrong..tp mgkin perasaan aku jela 2..
bile terfir kat fmly.. dorg pasti akan tanye punye pasal belajar..
tringat balek..
aku ade tanggungjwab yang besar..
sangat2 besar..
member2 satu kluang rasenye dah tau,,
sedara mara sume dah tau..
so..
xkan x nk fly..
surat parent lecture meeting pun dah dpat an..
so.. aku mmg kne berubah la nie..
xboleh men2 lagi dah..
insya Allah.. moge aku trus beristiqamah dalam ibadah ku ya Allah..
aku berdoa agar ko berikanlah kesabaran yang tinggi buat ku..
semoge aku berjaya menjadi seorang doktor muslim yang terbaek..
insya Allah..

Selamat Hari Raya buat family..
rakan2..
yang mengenali diri ini..
maaf zahir dan batin.. :)

No comments:

Post a Comment